Meer Nederlanders hebben mobiel abonnement
Een combinatie van een abonnement en een gratis telefoon blijft het meest gewild. Bijna de helft van de Nederlanders kiest voor een dergelijke combinatie.
Tele2 en Hollandsnieuwe zijn met name bij jongeren populair. Ouderen kiezen relatief vaker voor Telfort en Simpel. De top drie bestaat evenwel in alle leeftijdscategorieën uit KPN, T-Mobile en Vodafone.
Overigens wordt bij het afsluiten van een abonnement steeds vaker op de kosten gelet. Voor krap de helft van de consumenten was dit een reden al dan niet een overeenkomst aan te gaan. Eind 2014 was de prijs voor 43 procent reden om in zee te gaan met een aanbieder.
In de afgelopen twee jaar heeft 40 procent een overstap gemaakt naar een andere aanbieder. Klanten van T-Mobile en Vodafone blijven hun provider het meest trouw. Minstens de helft van hen zit al langer dan vier jaar in het klantenbestand.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee