Nederlander shopt niet graag via smartphone
Vergeleken met consumenten uit andere landen is de Nederlander terughoudend om zijn smartphone - of tablet - te gebruiken voor het doen van online aankopen (m-commerce). Slechts 20 procent van hen kocht het afgelopen jaar vaker producten via zijn smartphone dan in het jaar ervoor. Wereldwijd ligt het gemiddelde op 41 procent.De computer blijft voor de Nederlandse consument het favoriete apparaat om online aankopen mee te doen.
Ook is de Nederlander wantrouwiger om persoonlijke informatie achter te laten. In ruil voor een meer gepersonaliseerde shopervaring doet slechts 22 procent van de Nederlandse respondenten dat, terwijl wereldwijd gemiddeld 39 procent van de consumenten dat doet. ook heeft de Nederlander er bijzonder weinig vertrouwen in dat zijn gegevens veilig zijn bij een webwinkel: slechts 13 procent gelooft dat terwijl dat wereldwijd voor 33 procent geldt.
De onderzoekers van Accenture zien een verklaring voor de lage score van de Nederlandse consument op het gebied van m-commerce in een ongelijke afstemming van de verwachtingen van de klant en het aanbod van de retailer.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee