Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlander shopt niet graag via smartphone

Dat blijkt uit het Adaptive Retail-onderzoek van Accenture onder ruim 13.000 consumenten uit 17 landen en 193 retailers.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Vergeleken met consumenten uit andere landen is de Nederlander terughoudend om zijn smartphone - of tablet - te gebruiken voor het doen van online aankopen (m-commerce). Slechts 20 procent van hen kocht het afgelopen jaar vaker producten via zijn smartphone dan in het jaar ervoor. Wereldwijd ligt het gemiddelde op 41 procent.De computer blijft voor de Nederlandse consument het favoriete apparaat om online aankopen mee te doen.

Ook is de Nederlander wantrouwiger om persoonlijke informatie achter te laten. In ruil voor een meer gepersonaliseerde shopervaring doet slechts 22 procent van de Nederlandse respondenten dat, terwijl wereldwijd gemiddeld 39 procent van de consumenten dat doet. ook heeft de Nederlander er bijzonder weinig vertrouwen in dat zijn gegevens veilig zijn bij een webwinkel: slechts 13 procent gelooft dat terwijl dat wereldwijd voor 33 procent geldt.

De onderzoekers van Accenture zien een verklaring voor de lage score van de Nederlandse consument op het gebied van m-commerce in een ongelijke afstemming van de verwachtingen van de klant en het aanbod van de retailer.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in