Nederlanders hebben het liefst een .nl-naam
Minder
Het aantal domeinnaamextensies is in de afgelopen jaren wereldwijd sterk toegenomen, maar dit is in de voorkeuren van ondernemers niet terug te zien. Ondernemers die niet voor een .nl-domeinnaam gekozen hebben, gebruiken meestal een .com-webadres (19%), doorgaans voor internationale toepassingen.
Exotische webadressen
Slechts een klein deel (7 procent) van de Nederlandse ondernemers kiest voor een andere extensie dan .nl of .com. Denk hierbij aan extensies als .info, .eu of .nu.
Bepaalde keuze
Bij het kiezen van een zakelijke domeinnaam zijn drie aspecten van belang, zo blijkt uit het onderzoek:
- De vindbaarheid van de domeinnaam (88 procent),
- dat de naam makkelijk te onthouden is (88 procent) en
- dat de naam een serieus en zakelijk imago weergeeft (81 procent).
Startende bedrijven vinden dit ook de belangrijkste aspecten, maar kiezen relatief vaker voor een domeinnaam die leuk of amusant is (48 procent). Startende ondernemers hebben trouwens in vergelijking met gevestigde ondernemers veel moeite met het vinden van een goede domeinnaam.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee