Powned: Televisie verdwijnt snel ten gunste van internet
Weesie denkt ook dat het niet te lang meer duurt voordat NPO 3 verdwijnt. "Dat moment willen we voor zijn. NPO 3 blijft sappelen, het is een stiefkindje van de NPO.'' De Powned-oprichter hoopt dat de omroep binnen twee jaar alleen nog programma's maakt voor internet. Weesie wil wel in het omroepbestel blijven. "We willen de eerste publieke omroep worden die volledig online gaat. En binnen de publieke omroep kunnen we gebruikmaken van veel kennis, kunde en content.''
Vooral jongeren kijken geen tv meer
"Het aantal kijkers van onze uitzendingen schommelt tussen de 100.000 en 200.000 kijkers'', aldus Weesie. "Dat is bijna gênant als je het vergelijkt met het internet. Daar trekken we 3 miljoen unieke bezoekers per maand en op Facebook hebben we 500.000 volgers. Vooral jongeren kijken niet meer naar televisie.''
Ook is het maken van programma's duur. De helft van het geld voor elke aflevering gaat naar zaken als geluid en regie. Weesie: "Voor 45.000 euro kan ik een uitzending maken van 45 minuten, maar ook 45 filmpjes maken.'' Online kan PowNed elk moment van de dag haar geluid laten horen.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee