Overslaan en naar de inhoud gaan

'Prijsbeleid T-Mobile onduidelijk over inflatiecorrectie'

Volgens de organisatie moeten sommige consumenten na ruim een jaar al 7 procent meer gaan betalen voor een abonnement, terwijl de provider adverteert met vaste prijzen voor de gehele contractperiode. "De Consumentenbond vindt dat bedrijven op de juiste manier moeten communiceren over het verhogen van hun prijzen'', aldus de bond.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Volgens toezichthouder ACM is het berekenen van een correctie voor de inflatie toegestaan, mits de prijsverhoging duidelijk in de overeenkomst of algemene voorwaarden staat. De meeste providers doen dat dan ook, maar T-Mobile vermeldt de inflatiecorrectie slechts op een tarievenblad, dat op te vragen is via de klantenservice of de website, stelt de Consumentenbond.

T-Mobile: juist heel duidelijk

T-Mobile is het oneens met de kritiek van de Consumentenbond. "T-Mobile communiceert open en duidelijk over de toegepaste inflatiecorrectie. T-Mobile kiest ervoor om de inflatiecorrectie niet ergens te ‘verstoppen’ in de algemene voorwaarden, maar publiceert alles wat met prijzen en tarieven te maken heeft overzichtelijk in één document: het tarievenoverzicht. Daarnaast wordt de inflatiecorrectie ook uitgebreid beschreven op de factuur, onze website en toegelicht via onze app.''

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in