Priority Telecom en Dutchtone misleiden
Priority Telecom beweert dat het abonnementen tot twintig procent goedkoper kan aanbieden. Ook bellen zou bij Priority tot twintig procent minder kosten. Het bedrijf meldt niet dat het de prijzen vergelijkt met die van KPN. Zogenaamde carrier-select-bedrijven hanteren veel lagere tarieven. Ook de uitspraak "tot 50 procent goedkoper bellen naar andere abonnees van Priority Telecom in lokaal en interlokaal verkeer" blijkt niet te kloppen. Verder vindt de Reclame Code Commissie dat het bedrijf een te rooskleurig beeld schetst van de mogelijkheden om weer terug te keren naar de oude telefoonmaatschappij. Dutchtone suggereert dat Allin-abonnees nooit worden geconfronteerd met verrassingen achteraf, omdat ze een vast bedrag betalen voor een bundel belminuten. Als de waarde van de bundel overschreden wordt, krijgt de beller echter wel degelijk een verrassing in de vorm van een rekening. Ook vindt de Reclame Code Commissie de informatie over verschillende tarieven voor een Allin-abonnement onduidelijk en verwarrend. Volgens de commissie zouden de twee bedrijven hun uitingen moeten aanpassen. (wdr)