Overslaan en naar de inhoud gaan

Providers niet duidelijk over beltegoed

Volgens de consumentenorganisatie zijn vooral Ben, MTV Mobile, Simyo, Tele2, T-Mobile, Vodafone en Youfone onduidelijk over de voorwaarden. "Consumenten krijgen deze informatie alleen na veel doorklikken op informatiebuttons, vraagtekens en linkjes."
Business
Shutterstock
Shutterstock

Betere aanpak

Hi, Hollandsnieuwe, KPN, Simpel, Telfort en Ziggo doen dit een stuk beter met een uitklapscherm aan het begin van het bestelproces, zegt de bond. Die vindt dat providers aan het begin van het onlinebestelproces naast de kosten ook de voorwaarden duidelijk moeten vermelden, zoals wat er gebeurt als de databundel op is.

Afronding

De Consumentenbond bekeek ook de nieuwe abonnementen die KPN, Hi en Vodafone begin juli introduceerden. "KPN en Hi hebben afronden op secondes nu doorgevoerd voor alle nieuwe abonnementen", zegt directeur Bart Combée van de Consumentenbond. "Maar Vodafone komt slechts met één variant met langer houdbaar tegoed, dat noem ik geen substantiële verbetering."

Volgens hem zijn er "helaas nog steeds geen providers met abonnementen waarbij én wordt afgerond op secondes én het beltegoed een jaar houdbaar is".

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in