Scarlet Telecom: "KPN steelt klanten terug".
Hetzelfde gebeurt volgens Gelderloos al langer bij klanten die er een lijn bij nemen of ISDN in huis halen. "Het afsluiten door KPN van onze voordelige carrier preselect gebeurt zonder de geringste mededeling. Dus bellen onze klanten ons na één of twee maanden verschrikt op dat ze geen factuur van Scarlet hebben gekregen maar wel een gepeperde rekening van KPN!" Volgens Gelderloos neemt het aantal klachten snel toe nu 'klanten massaal voicemail uitschakelen omdat er vanaf 8 mei voor betaald moet worden'. Volgens KPN-woordvoerder Bram Oudshoorn is de klacht nergens op gebaseerd. "Het is onmogelijk dat de carrier preselect-instellingen worden gewist wanneer de voicemail wordt uitgeschakeld." Volgens Oudshoorn is het bovendien pertinent onjuist dat de mensen zich massaal van voicemail afkeren. (pli) Zie onze eerdere berichtgeving:Scarlet koopt klanten Viatel en Interoute - 20 maart Opta krijgt klacht over marge telefonie - 1 september 2000