Overslaan en naar de inhoud gaan

Telco's en muziekdiensten samen de markt op

Voor telecommunicatiebedrijven is het aanbieden van een gratis of goedkoop abonnement op een muziekstreamingdienst als Spotify, Deezer of Napster een manier om zich te onderscheiden van concurrenten; voor de streamingdiensten, waarvan consumenten er typisch maar één gebruiken, is marktpenetratie het toverwoord, tot er eens een winst maakt.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De deal die het Spaanse Telefónica sloot met Napster is dan ook goed nieuws voor beide. Napster heeft ongeveer een vijfde van het aantal gebruikers van marktleider Spotify maar kan zo op de vleugels van de telco de Latijns-Amerikaanse markt op. Ook Spotify, dat met 6 miljoen betalende gebruikers 3 miljard dollar waard wordt geacht, maakt geen winst: de laatste jaarcijfers (van juli) rapporteren 78 miljoen dollar verlies. Volgens het Duitse Manager Magazin is Spotify nog een paar gesprekken verwijderd van een deal met Deutsche Telekom, dat een belang in de Zweedse muziekdienst zou willen nemen. De potentieel miljoenen klanten zouden vrijwel garanderen dat Spotify de eerste plaats nog wel een tijdje behoudt.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in