Overslaan en naar de inhoud gaan

'Telefoonproviders massaal in de fout

De pakketten zijn in feite leningen voor de toestellen. Doordat telefoonproviders niet hebben verteld voor welk bedrag de consument een lening afsloot, hebben zij de wet overtreden. De Hoge Raad oordeelde dat klanten die kredietovereenkomsten kunnen vernietigen en dat de aanbieders bij inlevering van het toestel alle betaalde kosten voor de telefoon moeten terugbetalen.
Business
Shutterstock
Shutterstock

ConsumentenClaim onderzoekt nog op welke telefoonabonnementen de uitspraak van toepassing is en welke klantgroepen daar nog meer van kunnen profiteren.

De belangenbehartiger noemde in zijn persbericht KPN, Vodafone en T-Mobile en stelde dat de Nederlandse marktleider "nog steeds'' geen kosten van de telefoons vermeld in zijn aanbiedingen van abonnementen.

Een woordvoerster van KPN liet zondag weten dat het concern de uitspraak van de Hoge Raad bestudeert. Wel stelde ze dat de bewering van ConsumentenClaim niet klopt. "De prijs van het toestel staat op de kassabon.''

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in