Overslaan en naar de inhoud gaan

Website Apple bleef gewoon 'up'

Load Impact richt zich op het meten van de responsetijd van websites. Niet alleen tijdens het normale gebruik, maar ook op verwachte piekmomenten. De introducie van een nieuw apparaat geldt als zo'n piekmoment.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Weinig merkbaar van verkeersdrukte

"In de normale situatie heeft de site van Apple een laadtijd die ligt tussen de 30 en 100 milliseconden. Tijdens het event gisteren bleek dat niet heel anders te zijn. We hadden dat eigenlijk wel verwacht", aldus Ragnar Lönn, algemeen directeur van Load Impact.

Volgens Lönn rekenen internetgebruikers er ook een beetje op. "De site moet plat, anders is er te weinig belangstelling zo wordt geredeneerd. Jammer dan, als de site gewoon in de lucht blijft. We vermoeden dat Apple extra servers heeft bijgeschakeld om de site in de lucht te houden", zegt Lönn.

Het drama bij de iPhone 4

Tijdens de introductie van de iPhone 4 gaf de algemene website van Apple de geest. Dat duurde eigenlijk net zo lang als de presentatie van het product. Lönn: "En toen het apparaat eenmaal in de winkels kwam te liggen zagen we hetzelfde gebeuren bij de websites van de Apple Stores. Die in het VK en de VS gingen vrijwel meteen plat, toen mensen bestellingen konden plaatsen."

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in