Alibaba hoofdsponsor IOC
Dat maakten Alibaba en het IOC vandaag bekend. Financiële details werden niet bekendgemaakt, maar volgens persbureau Reuters betalen grote sponsoren, zoals Coca-Cola en McDonald's, het IOC zo'n 100 miljoen dollar per cyclus van vier jaar. Hierin vallen een keer de Zomerspelen en een keer de Winterspelen.
3 opeenvolgende edities in Azië
De volgende drie edities vinden alle drie in Azië plaats: in 2018 in Pyeongchang, in 2020 in Tokio en in 2022 in Peking. Alibaba gaat ook zijn expertise delen bij het opzetten van de olympische zender voor het Chinese publiek.
"In deze nieuwe digitale wereld heeft Alibaba een unieke positie om het IOC te helpen bij de olympische agenda 2020 en de toekomst van de olympische beweging", liet voorzitter Thomas Bach van het IOC weten. Hij noemt het een 'baanbrekende innovatieve samenwerking' en hij verwacht dat de organisatie van de Olympische Spelen tot en met 2028 hiermee efficiënter zal worden en zal bijdragen aan de ontwikkeling van de digitale mogelijkheden van het IOC.
Meer jonge mensen
Jack Ma, de oprichter van Alibaba liet weten trots te zijn te mogen bijdragen aan de olympische agenda. "We zullen onze ervaring met jonge gebruikersgroepen inzetten om meer jonge mensen te verbinden aan de olympische beweging'', vulde bestuursvoorzitter Daniel Zhang aan.
Atos, al jaren de IT-partner van IOC, verlengde in 2014 de samenwerking met IOC tot 2020. Wat er daarna gaat gebeuren is nog niet bekend.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee