Centric herstelt klanttevredenheid licht na diepe val
De score zal vermoedelijk nog niet tot vreugde leiden. In het jaarlijkse onderzoek is Centric namelijk -net als vorig jaar- terug te vinden in de onderste regionen, terwijl het bedrijf in eerdere jaren altijd topnoteringen behaalde als het gaat om klanttevredenheid. De terugval vorig jaar viel samen met perikelen rondom eigenaar Gerard Sanderink.
Effect aftreden Sanderink nog niet zichtbaar
Het goede nieuws voor het bedrijf is dat de vorig jaar zo plotseling gedaalde tevredenheid wel iets is verbeterd. Het bedrijf scoort nu 63% tevredenheid (licht tevreden) in plaats van 59% een jaar eerder. Sanderink trad bovendien in januari 2021 terug als bestuurder, maar het is volgens Van den Bergh nu te vroeg om te concluderen welk effect dat heeft op de tevredenheid. “Dit onderzoek werd in november en december gehouden, terwijl het nieuws rondom zijn aftreden pas in januari 2021 naar buiten kwam. Of het gaat leiden tot verdere verbeterde waardering bij klanten moeten we dus nog afwachten.”
Centric heeft veel klanten bij de overheid, waaronder veel gemeenten en de Nederlansche Bank (DNB). In het onderzoek van Quint en Whitelane werden 18 contracten van Centric beoordeeld. Bij het gehele onderzoek werden meer dan achthonderd beoordelingen geanalyseerd, uitsluitend van grote klanten met contracten van meer dan een miljoen euro bij leveranciers van IT-outsourcing en cloudtechnologie.
Cegeka handhaaft zich in top 6
Het bedrijf Cegeka, waar veel voormalige Centric-managers inmiddels werken, steeg een jaar geleden flink en weet zich dit jaar te handhaven in de top 6, met een kleine daling in de tevredenheid (van 76% naar 74%). Er werden 21 contracten met Cegeka beoordeeld, waar dat er een jaar geleden nog 15 waren.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee