Overslaan en naar de inhoud gaan

KPN en Tele2 verliezen breedbandklanten

KPN en Tele2 hebben hun breedbandklantenbestand zien teruglopen met respectievelijk 15.000 en 21.000 abonnees. Ziggo en T-Mobile groeiden juist sterk met respectievelijk 51.000 en 50.000 nieuwe klanten.
© KPN
KPN

De totale breedbandmarkt groeide in 2018 met 1,1 procent naar 7,5 miljoen aansluitingen, meldt Telecompaper op basis van een jaarlijks onderzoek. De omzet in de markt steeg maar liefst 4,9 procent naar 2,02 miljard dollar.

Ziggo was met bijna 3,3 miljoen aansluitingen marktleider en KPN, inclusief de dochtermerken Telfort en XS4ALL de nummer 2 met iets meer dan 3 miljoen aansluitingen. De twee bedrijven waren samen goed voor meer dan 85 procent marktaandeel. T-Mobile en Tele2, die begin dit jaar fuseerden, hadden vorig jaar nog geen 7 procent van de breedbandmarkt in handen.

De omzetgroei is vooral het gevolg van prijsverhogingen die Ziggo en KPN net als diens dochterbedrijven Telfort en XS4ALL hebben doorgevoerd.

Markt groeit verder

Telecompaper verwacht dat in de periode 2019-2023 de markt voor breedbandverbindingen doorgroeit met gemiddeld  0.9 procent per jaar. Daarmee zou de breedbandmarkt in 2023 uitkomen op circa 7,84 miljoen aansluitingen, waarmee meer dan EUR 2,1 miljard omzet gegeneerd wordt.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in