Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobiele shoppers en cloud stuwen Alibaba

Alibaba deed vooral goede zaken gedaan met clouddiensten en consumentenverkopen via mobiele apparaten, zo meldde het bedrijf woensdag.
Alibaba logo
© CC0
CC0

De omzetstijging met 55 procent, tot 34 miljard yuan (4,5 miljard euro), was meer dan waar analisten gemiddeld op rekenden. Ook de winst van 5,26 yuan per aandeel was beter dan gedacht. De nettowinst pakte met 7 miljard yuan tegen 22,7 miljard yuan een jaar eerder wel fors lager uit, maar dat kwam door een eenmalige meevaller vorig jaar.

De groei met online shopping geeft Alibaba ruimte om te investeren in clouddiensten. Op die manier hoopt het concern minder afhankelijk te zijn van zijn kernactiviteit. Investeringen in datacenters zijn nu de Chinese economische groei terugloopt volgens topman Jack Ma makkelijker terug te verdienen dan bijvoorbeeld online streamingdiensten voor consumenten.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in