Overslaan en naar de inhoud gaan

Mobility legt druk op werkplek-uitbesteding

Over Giartes bevindingen in het sourcingdomeinen Application Management is in de vorige AutomatiseringGids (16 oktober) verslag gedaan. In het komende nummer (20 november) worden de bevindingen met betrekking tot Infrastructuur Management belicht.
Business
Shutterstock
Shutterstock
De toch al niet bijster hoge aanbevelingsbereidheid voor Atos daalde afgelopen jaar verder. Dat zou vooral te maken hebben met de niet-standaard dienstverlening en tegenvallende prestaties waar het veranderingsprojecten rond de werkplekken betreft. Kleinere klantorganisaties vinden Atos vaak star.
Het lukte Capgemini dit jaar niet de hoge aanbevelingsbereidheid van vorig jaar vast te houden. Maar volgens klanten is het bedrijf nog steeds ‘op de goede weg’. Om de aanbevelingsscore weer omhoog te krijgen moet Capgemini volgens Giarte beter inspelen op bedrijfsspecifieke uitdagingen van de klant en de snelheid er meer in houden.
De tevredenheid van klanten van Centric steunt op zowel operationele dienstverlening als op de projecten. Verder scoort Centric volgens de onderzoekers veel punten voor zijn servicedesk en VIP-support ten behoeve van kritieke eindgebruikers binnen klantorganisaties.
Detron ziet de aanbevelingsbereidheid in het werkplekdomein aantrekken. Toch moet het bedrijf zich vooral bij haar grotere klanten nog bewijzen, zegt Giarte. “De grotere klantorganisaties vragen om meer aandacht voor hun klantspecifieke eisen.”
Klanten typeren de werkplekdienstverlening van Fujitsu als ‘stabiel, maar niet sexy’. Eigenlijk hadden ze meer innovatie verwacht. Fujitsu produceert zelf pc’s, laptops en tablets: dat schept verwachtingen over kant-en-klare oplossingen die services en devices naadloos met elkaar verbinden. Op dit punt verwachten klanten nog een stap.
HP ziet de aanbevelingsscore voor het werkplekdomein stijgen. De verbetering ligt nog vooral op het relatievlak: meer aandacht voor klanten en helderheid over de toekomst. De tevredenheid over de operationele dienstverlening blijft nog wat achter, signaleert Giarte. Vooral het verschil tussen standaard en niet-standaarddiensten is groot.
Nederlandse grootste werkplekdienstverlener maakte vorig jaar een flinke sprong voorwaarts. Maar vasthouden blijkt lastig voor een bedrijf dat telkens in turbulente omstandigheden verkeert, stelt Giarte. KPN krijgt complimenten voor het doorontwikkelen van haar visie, maar klanten rekenen het bedrijf vooral af op uitvoering.
OGD scoort in het domein End User Management de perfecte score van 100 procent. Vorig jaar lukte dit ook al. Klanten waarderen de inzet van het bedrijf; één organisatie typeert het bedrijf als ‘de Hema van de IT-sector: goed design tegen een redelijke prijs’.
Pink Elephant stak veel energie in een betere aansluiting van de projectorganisatie op de beheerorganisatie. Toch zien klanten hier nog steeds verbetermogelijkheden, zo blijkt uit de waarnemingen van Giarte.
Dat Simac de aanbevelingsscore voor z’n werkplekdiensten ziet dalen, komt volgens Giarte vooral door de veranderende verwachtingen van klanten. Klanten zouden graag zien dat Simac nog meer samen met hen kijkt naar de veranderende wereld en daar toekomstgerichte dienstverlening voor ontwikkelt.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in