Overslaan en naar de inhoud gaan

Zelfs ondersteuning eindgebruikers kàn goed

Werkplekdienstverleners zitten al jaren klem tussen kostprijs-eisen van CIO's en service-wensen van eindgebruikers. Dat laatste knelt meer naarmate clouddiensten en smartdevices nadrukkelijker als het referentiekader gelden. De reactie van de service providers is meebewegen.
Eindgebruiker
© COO Public Domain (via Pixabay)
COO Public Domain (via Pixabay)

Werkplekken worden steeds meer cloudwerkplekken en is soms verdwijnt zelfs de hele pc en moet de werknemer het gewoon doen met wat er voor hem beschikbaar is in de cloud-office die hij benaderd met een smartphone of tabletcomputer. Een doeltreffende manier om pc-klachten te voorkomen. Waar de pc nog wel nodig is worden in toenemende mate geautomatiseerde hulpmiddelen ingezet om de performance en de belasting van de systemen te monitoren en problemen voor te zijn. De eerstelijns helpdesk wordt overgenomen door kunstmatige intelligente eindgebruikerondersteuning (bijvoorbeeld het door Wipro ontwikkelde Holmes-platform). Minder ver gaand, maar toch wel vernieuwend is het inschakelen IT-gewiekste eindgebruikers om minder handige collega's zo nu en dan over een dood punt te helpen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in