Overslaan en naar de inhoud gaan

Overheid reageert beste op gerichte mail

Volgens de door Burger@Overheid ontwikkelde BurgerServiceCode moeten overheden binnen twee dagen antwoord geven op algemene e-mailvragen. Ruim driekwart van de overheden slaagt daarin.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De overheid biedt inmiddels 67 procent van haar dienstverlening elektronisch aan. Daarmee haalde secretaris Bijleveld haar doelstelling van 65 procent. Daarnaast verdubbelde de persoonlijke dienstverlening aan burgers en bedrijven bijna. Zo verdubbelde onder meer het aanbod van DigD door (deel)gemeenten, provincies en waterschappen. Het ICTU-programma ‘Overheid heeft Antwoord’ meet in opdracht van het Ministerie van BZK jaarlijks de online-prestaties van overheidsdiensten. Gelet wordt onder meer op transparantie, toegankelijkheid en participatie via fora. De rapportage omvat onder meer ranglijsten van sites waarop gemeenten, waterschappen, provincies en ministeries hun prestaties kunnen vergelijken met die van collega’s. De sites van Rotterdam, IJsselmonde (een deelgemeente in Rotterdam-Zuid), de provincie Zeeland, Wetterskip Fryslaan en het ministerie van VWS kwamen in hun respectievelijke categorieën als besten uit de bus.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in