Overslaan en naar de inhoud gaan

Van Zuijlen is boos op lakse overheid

Marjet van Zuijlen, voorzitter van platform burger@overheid, vindt dat het maar eens afgelopen moet zijn met lakse overheden die niet reageren op e-mails van burgers. Om aan die laksheid wat te doen, heeft Van Zuijlen een nieuwe gedragslijn voor de afhandeling van e-mails door overheden laten opstellen.
Business
Shutterstock
Shutterstock

"Er is nu niet alleen een gedragslijn, maar ook een meldpunt waar burgers heen kunnen als ze vinden dat er niet behoorlijk is gereageerd op hun elektronische brieven", aldus Van Zuijlen. Uiteraard heeft het meldpunt een eigen internetadres. Het motto van de gedragslijn is recht door zee: 'Altijd antwoord, tijdig antwoord'. Iedere overheidsinstelling moet via e-mail bereikbaar zijn en er moet altijd een bevestiging van ontvangst worden gestuurd. Op eenvoudige vragen moet binnen twee werkdagen een antwoord worden gegeven. Moeilijk vragen mogen wat meer tijd in beslag nemen, maar bij voorkeur niet meer dan tien werkdagen. (rak) Zie ook:Gemeente worstelt nog met e-mail - 8 april 2003

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in