Overslaan en naar de inhoud gaan

Veel gemeenten hebben lak aan online wensen burger

De dienstverlening van gemeenten via internet is onvoldoende. Bij de inrichting van het zogenoemde digitale loket besteedt 36 procent van de gemeenten geen aandacht aan wensen van burgers. Dit blijkt uit een onderzoek van ICT adviesbureau Ernst & Young.
Business
Shutterstock
Shutterstock

Toch wil 92 procent van de ondervraagde gemeenten de burger betrekken bij de inrichting van het loket. Verder concluderen de onderzoekers dat gemeenten het gebruik van digitale diensten onvoldoende stimuleren. Slechts 40 procent gaf aan dit te doen. Bij veel gemeenten is het digitale loket niet gekoppeld aan de administratiesystemen. Hierdoor is de dienstverlening onder de maat.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in