Overslaan en naar de inhoud gaan

Kwart bedrijven bewaart gevoelige gegevens op papier

Een kwart van de Nederlandse bedrijven bewaart gevoelige gegevens nog steeds op papier. Dat blijkt uit onderzoek van TomTom Telematics.
Apple-smartwatch
© Unsplash
Unsplash

Uit het onderzoek van TomTom Telmatics onder senior managers binnen 400 Nederlandse bedrijven blijkt dat Nederlandse bedrijven vaak langzaam zijn met het invoeren van nieuwe technologieën. Dat geeft bijna de helft van de ondervraagden (44 procent) aan. Opvallend is dat 74 procent van de managers het belangrijk vindt dat hun bedrijf innoveert.

Verzet van medewerkers

In de praktijk komt die innovatie er volgens het onderzoek dus minder van. De managers wijzen de kosten (29 procent), de moeilijkheidsgraad van de nieuwe systemen (12 procent), de integratie met bestaande systemen (15 procent) en verzet van medewerkers (16,5 procent) als mogelijke oorzaken aan.

Van de managers zegt iets meer dan de helft (56 procent) dat hun bedrijf wel snel is met het toepassen van nieuwe technologieën, als ze deze in huis hebben.

Ook heeft 42 procent geïnvesteerd in systemen die ze als ‘te weinig gebruikt’ classificeren, volgens 34 procent komt dat doordat de systemen niet te verenigen waren met de bestaande systemen en processen.

Nederland investeert te weinig

Toponderzoeker Wil van der Aalst luidde eerder deze maand al de noodklok op AG Connect: Nederland investeert te weinig in basistechnologieën. Volgens Van der Aalst is Nederland te afhankelijk van Amerikaanse start-ups en dat moet anders. 

Meer AG Connect?

Altijd op de hoogte blijven van het laatste IT-nieuws? Volg ons op Twitter, like ons op Facebook of abonneer je op onze nieuwsbrief.

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in