Overslaan en naar de inhoud gaan

Criminelen zetten callcenters in

Dat cybercriminelen inmiddels uiterst professioneel te werk gaan, is wel bekend. Maar de professionaliteit waarmee Indiase criminelen met complete, dag en nacht bemande callcenters hun slachtoffers belagen, is opmerkelijk.
cybercrime tekst
© Pixabay
Pixabay

Met zeker drie ‘call centers’ in India worden de 4 miljoen klanten van de Britse telecomprovider TalkTalk al jaren belaagd. Drie ‘klokkenluiders’ die hieraan meewerkten, hebben aan de BBC uitgelegd hoe de fraude is georganiseerd.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in