Overslaan en naar de inhoud gaan

Deze lessen leerde Ticketcounter na datalek en afpersing

Ticketcounter kwam bijna precies twee jaar geleden groot in het nieuws: het bedrijf werd het slachtoffer van een datadiefstal die leidde tot een datalek. Persoonlijke gegevens van 1,5 miljoen mensen vielen in verkeerde handen, waarna CEO Sjoerd Bakker door de criminelen werd afgeperst. Hij besloot niet te betalen en direct openheid van zaken te geven. Nu zijn drie verdachten gearresteerd en deelt hij zijn verhaal en de lessen die hij leerde.
Sjoerd Bakker van Ticketcounter
© Ticketcounter
Ticketcounter

Ticketcounter is een zogeheten ticketingpartner: het bedrijf regelt in opdracht van dierenparken, pretparken, musea en evenementen reserveringen en betalingen online en on-site. Dat betekent dat het behoorlijk wat persoonlijke gegevens van de klanten van deze partners verwerkt.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in