Gegevens van 9 miljoen klanten van easyJet gestolen

Het is niet bekend door wie de roof is uitgevoerd, maar easyJet spreekt van "een aanval van een zeer geavanceerde bron". Volgens de vliegmaatschappij zijn er geen aanwijzingen dat persoonlijke informatie is misbruikt. Informatie over reisplannen kan wel worden gebruikt voor phishing, waarbij mensen schadelijke maar echt ogende links toegestuurd krijgen.
EasyJet zegt dat het al contact heeft opgenomen met de mensen van wie de creditcarddata waren buitgemaakt, en dat het in de komende dagen de anderen informeert. Dat zal uiterlijk op 26 mei gebeuren. "Als we geen contact met je opnemen, is er geen toegang geweest tot je informatie", laat easyJet weten. Het bedrijf zegt het cybersecuritycentrum van de Britse overheid en de Britse privacywaakhond op de hoogte te hebben gebracht.
EasyJet kreeg in januari al lucht van de datadiefstal.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee