Google zet 1000 man op bestrijding 'bad ads'
Google heeft wereldwijd ruim duizend medewerkers die zich full time bezig houden met het blokkeren en verwijderen van kwaadaardige advertenties. Daarmee kan het gros van deze bad ads tegengehouden worden, zegt het bedrijf. Deze advertenties distribueren malware, promoten namaak producent en/of lokken gebruikers naar phishing-sites. Dergelijke advertenties vormen een bedreiging voor de gebruikers maar ook voor de adverntentie-inkomsten van Google zelf.
Google werkt hiervoor op een vergelijkbare manier als bij Google Play, waar apps geweerd moeten worden die malware bevatten of andere narigheid. Het bedrijf gebruikt hiervoor een combinatie van geautomatiseerde malwarescanners en mensen die ads controleren.
Van de 780 miljoen bad ads die verwijderd zijn, waren er 125 miljoen die betrekking hadden op farmaceutica. 30.000 sites werden geblokkeerd die misleidende claims hadden op het gebied van gewichtsverlies en zeker 7000 phishing-sites.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee