Overslaan en naar de inhoud gaan

Spam levert adverteerders 7 miljard dollar op

Reclame via e-mail, of 'spam', genereert dit jaar 7,1 miljard dollar aan omzet voor de adverterende Amerikaanse bedrijven, en is daarmee een factor van belang in de Amerikaanse economie. Dit blijkt uit een onderzoeksrapport dat de Amerikaanse Direct Marketing Association (DMA) deze week publiceert.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De organisatie wil tegenwicht bieden aan de negatieve publiciteit die spam de laatste weken veroorzaakt. Deze week werd bijvoorbeeld bekend dat dit jaar de helft van alle e-mail in de wereld uit spam bestaat. In 2001 was dat nog maar 7 procent. Overheden onderzoeken mogelijke beperkende wetgeving en softwareleveranciers spinnen garen bij de verkoop van antispamprogramma's. DMA wijst erop dat 36 procent van alle Amerikanen met een e-mailadres, oftewel 21 procent van alle meerderjarige Amerikanen, het afgelopen jaar minstens een keer een aankoop heeft gedaan naar aanleiding van een e-mailadvertentie. Het gemiddelde bedrag dat per aankoop gespendeerd werd, bedroeg 168 dollar. (pli)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in