Ticketmaster kapt met Captcha
Niet alleen lastig voor robots
De Captcha werd in 2000 bedacht door technici van de Carnegie Mellon Universiteit in Pittsburgh, en maakte razendsnel furore op internet. Maar de marge tussen wat computers niet meer herkennen en mensen nog wel, wordt steeds smaller, met als gevolg dat serieuze klanten steeds vaker meerdere pogingen nodig hebben om een captcha correct te duiden, met alle ergernis van dien. Voor Ticketmaster reden om op een andere truc over te stappen.
Advertentie neemt rol captcha over
Sinds enkele dagen legt Ticketmaster site-bezoekers in plaats van vervormde onzinwoorden een kleine advertentie voor, waarover dan een simpele vraag wordt gesteld. Het nieuwe systeem werd bedacht door het startende bedrijfje Solve Media, dat claimt dat mensen hun vragen gemiddeld twee maal sneller oplossen dan captcha's. Natuurlijk zijn de captcha-vervangende plaatjes voor Solve Media bewerkelijker om te maken dan gewone captcha, die automatisch worden gegenereerd. Maar daar staat dan wel tegenover dat Solve Media de advertentie-inkomsten opstrijkt.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee