'Train verkoopstaf, klantenservice en receptie extra in beveiliging'
De beveiligingstak van Intel deed onderzoek bij 300 organisaties in de privésector. Iets meer dan de helft steekt onvoldoende tijd en geld in het trainen van verkoopmedewerkers in IT-beveiliging en het herkennen van malafide opzetjes. Bij klantenservice is het nog een fractie minder goed geregeld. En bij de receptie stijgt dit percentage naar 60.
Dat is een riskante vorm van tijd- en geldbesparing, waarschuwt Intel. Opzetjes waarbij men probeert medewerkers van organisaties te verleiden tot het aanklikken van links die ze beter links hadden kunnen laten liggen, worden steeds populairder. Van 2013 op 2014 steeg dat aantal met 87 procent. Medewerkers in functies met veel externe contacten zijn daar het kwetsbaarst voor, simpelweg omdat hun e-mailadressen makkelijker vindbaar zijn en omdat ze postbussen beheren die de organisatie zelf publiceert. Dat zou reden moeten zijn om deze medewerkers beter te trainen.
Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee