Overslaan en naar de inhoud gaan

Adobe en Yahoo starten met online-advertenties in pdf

Adobe en Yahoo hebben een deal gesloten om dynamische tekstadvertenties in pdf-bestanden te stoppen die via e-mail of op websites worden gelezen.
Business
Shutterstock
Shutterstock

De bedoeling is dat geïnteresseerden hun pdf-bestanden eerst via een Adobe/Yahoo-portal uploaden. Vervolgens worden de bestanden geschikt gemaakt voor de advertentiemogelijkheid en teruggestuurd. Als iemand het bestand dan online opent, op een website of via de mail, verschijnt er een venster naast de tekst waar relevante advertenties staan. Een online-elektronica nieuwsbrief kan bijvoorbeeld een link naar een digitale camerafabrikant bevatten. Wordt een bestand door dezelfde persoon vaker geopend dan kunnen de advertenties wisselen. Als het document geprint wordt of offline gelezen, verdwijnt de reclamebalk automatisch. Het venster sluiten is ook een optie.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in