Alwéér problemen bij Microsofts clouddiensten
Gisterenochtend rond 11 uur lokale tijd aan de Amerikaanse westkust piekte het aantal storingsmeldingen voor Office 365 naar bijna 20.000 volgens de statistieken van Downdetector.com. Ook in Nederland merkte gebruikers de nieuwe storing in de clouddiensten van Microsoft maar rond 8 uur 's avonds zijn minder mensen daarmee actief. Tot diep in de nacht kwamen meldingen binnen bij Allestoringen.nl.
De eerste meldingen kwamen van IT-beheerders die niet konden inloggen op hun Microsoft 365 Admin-omgeving. Daarna volgden ook klachten van gebruikers die geen toegang hadden tot Outlook, Teams, Exchange online, Sharepoint online en OneDrive for business. Rond een uur of 10 leken de problemen zich langzaam te herstellen.
Weer configuratiefout
Net als bij de storing eind vorige week, wijst Microsofts Azure team een foute configuratie aan als oorzaak van een incorrecte routering die aanleiding was voor vertraging op de verbindingen of zelfs een volledige uitval. Het team heeft een roll back gedaan om de problemen op te lossen.
Los daarvan heeft het Microsoft 365-team een verklaring gegeven die wijst naar een 'network infrastructure change' die negatief effect had op verschillende Microsoft 365-diensten. Er is meer capaciteit toegewezen om een piek aan verkeer naar het admin center te kunnen afhandelen die het gevolg was van pogingen de gevolgen van een eerder incident te herstellen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee