Grootschalige storing bij ING
De meeste problemen die werden gemeld hadden te maken met inloggen op mijnING (40%), inloggen op mobiel bankieren via de ING-app (29%) en betalingen via iDeal (29%). De meldingen kwamen vanuit het hele land, maar de meeste storingsmeldingen betroffen de vier grote steden in de Randstad, maar ook Almere, Eindhoven, Tilburg, Groningen en Nijmegen.
Op Twitter liet ING rond 20:00 uur weten: ‘Momenteel zijn er problemen met MijnING (internet bankieren), de Mobiel Bankieren app, de betaalpassen en opnames bij geldautomaten. We doen ons best om het zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak!’
Volgens een Twitteraar lag de saldolijn er ook uit en zou dit te maken hebben met ‘databaseproblemen’.
Rond 21:00 uur meldden de eerste klanten die getroffen waren door de storing dat zij weer konden inloggen en betalen, maar om 21:30 had ING nog op de site staan dat er nog altijd problemen werden geconstateerd. ‘Mijn ING Particulier is ‘beschikbaar’ als u kunt inloggen, uw saldi en af- en bijschrijvingen zichtbaar zijn en u overschrijvingen kunt doen. Maar op dit moment zijn er verstoringen in Mijn ING en de Mobiel Bankieren app. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing’, schrijft ING op de site.
De beschikbaarheid van Mijn ING Particulier was in december 2018 99,61%, meldt ING. Op Allestoringen.nl werden er in ieder geval op 20 en 29 december storingen gemeld door ING-klanten. Ook op 7 januari was er sprake van een storing.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee