'IT helpt niet echt'
Bijna driekwart van de directeuren zegt desgevraagd, dat IT hen niet helpt bij het bereiken van de doelen die zij voor hun bedrijf stellen. En 65 procent heeft niet het gevoel dat IT hen helpt bij het doorvoeren van de nodige veranderingen. Daarbij gaat het dan met name om het verbeteren van de klantenservice en betrokkenheid bij klanten (door 70 procent van de directeuren genoemd), verlagen van kosten (eveneens door 70 procent genoemd) en het verhogen van de productiviteit. (67%) als hun topprioriteiten voor 2012. Het integreren van informatiesystemen en samenwerking tussen verschillende afdelingen zijn voor 71 respectievelijk 68 procent belangrijke aandachtspunten.
IT-managers begrijpen kritiek
Voor twee derde van de IT-managers komt het oordeel over hun verantwoordelijkheidsgebied niet onverwacht. Maar opmerkelijk is wel dat een nog groter deel van de IT-managers het er eigenlijk ook wel mee eens is: 80 procent vindt de eigen IT-systemen niet goed genoeg. De meeste IT-directeuren en -managers (92%) geven aan dat er al projecten lopen of gepland zijn om de operationele effectiviteit te verbeteren. Deze projecten focusseren voornamelijk op prioriteiten als informatiesysteemintegratie (74 procent), het beschikbaar maken van bedrijfsinformatie om betere beslissingen te kunnen maken (72 procent) en de productiviteit van werknemers (71 procent).
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee