Microsoft bewaart 100 versies van elk document
De reden die het bedrijf volgens TechRepublic aanvoert, is dat in toenemende mate wordt samengewerkt in documenten. Dat kan tot gevolg hebben dat een lumineuze ingeving van een van de projectdeelnemers 50 versies geleden werd gewist. Die kan onder het nieuwe beheerregime toch nog naar boven worden gehaald.
Eind juli worden de instellingen van OneDrive for Business en OneDrive automatisch aangepast. Dat betekent wel dat administrators rekening moeten houden met aanpassing van de beschikbare hoeveelheid opslagruimte. Microsoft komt gebruikers wel tegemoet. De beschikbare opslag per gebruikerslicentie van Sharepoint online bijvoorbeeld gaat 10 GB omhoog. De meeste bedrijven zullen daarom niet veel merken van de aangepaste instellingen, maar dat hangt af van de omvang van documenten waar mee wordt gewerkt.
Versies bekijken en terugzetten
De oudere versies van een document zijn overigens alleen online terug te vinden. Na het inloggen kan in het documentenoverzicht met de rechtermuisknop op het betreffende document worden geklikt. Daarop verschijnt een pop-up menu met de optie om de versiegeschiedenis te bekijken. Daarop klikken geeft een lijst met de opgeslagen versies. Elke versie kan worden bekeken, gewist of gebruikt worden om de meest recente versie te overschrijven, waarbij dan natuurlijk alle latere wijzigingen verloren gaan.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee