Templates versimpelen inrichting CRM-systeem
De oude Lotus Notes-omgeving, waar het bedrijf voorheen mee werkte, was voor die nieuwe strategie niet geschikt. Die berustte op maatwerk en dat vormde een belemmering bij vernieuwing. Bovendien was de omgeving onderverdeeld in verschillende silo’s per vakgebied. Witlox Van den Boomen levert namelijk advies en diensten op het gebied van accountancy, fiscale, juridische, corporate finance en HR-vraagstukken. Die processen in verschillende disciplines hebben grote overeenkomsten vanuit CRM-perspectief. Echter, soms mogen die verschillende diensten niet inéén klantrecord worden ondergebracht, bijvoorbeeld vanwege de ethiek van de afzonderlijke beroepsgroepen. Wanneer toch voor integratie van klantrecords wordt gekozen, moeten voldoende waarborgen worden gecreëerd zodat informatie niet op onbedoelde plekken is in te zien. Dat vergt beveiligings- en automatiseringsoplossingen die de juiste filters en barrières aanbrengt. “Onze bestaande CRM was eindig. We hebben daarom alles vervangen. Er was geen weg terug”, zegt John Schrijvers, manager ICT bij Witlox Van den Boomen.