6 manieren om millennials te binden
Veel organisaties worstelen met het binden van hoogopgeleide millennials, schreef het FD onlangs. Deze nieuwe generatie op de werkvloer wordt afgeschilderd als zelfingenomen, egocentrisch, ongeduldig en lui. Daardoor zijn ze lastig te managen. ORMIT werkt dagelijks met 150 hoog opgeleide millennials in haar traineeships en zegt met 25 jaar ervaring alles over de drijfveren en behoeften van jonge hoogopgeleide mensen te weten. De organisatie herkent zich niet in het beeld dat van millennials geschetst wordt. “Wij zien in de praktijk dat hoogopgeleide millennials onbevangen, kritisch en veelal zelfbewust in het leven staan en vragen om feedback. Ze willen betekenisvol werk doen en zijn gedreven om impact te hebben. Gezien hun gebrek aan ervaring hebben ze vaak anderen nodig om succesvol te zijn en het verschil te maken. Ze zoeken anderen dan ook actief op en zijn daardoor juist sterk in het creëren van verbinding en het opbouwen van persoonlijke en professionele netwerken”, stelt Alexander Bunt .