Apple maakt grote fout met ontslag
Browett heeft de maatregelen daarom ingetrokken en heeft zijn team de opdracht gegeven het ontslagen personeel weer terug in dienst te nemen. Apple heeft altijd veel waarde gehecht aan het verlenen van een goede dienstverlening in de Apple Stores. Zeker nu het bedrijf op het punt staat de iPhone 5 uit te brengen, is een goede winkelbezetting essentieel om de verwachte toeloop niet in een chaos te laten uitmonden.
Reorganisatie moest salarisverhoging compenseren
Begin deze week werd bekend dat Apple een reorganisatie startte in de Apple Stores waarvan vooral veel parttimers en recent aangenomen werknemers in de winkels in Engeland, de Verenigde Staten en Canada de dupe zouden worden. Geruchten gingen al rond dat Browett met de reorganisatie de extra kosten wilde terugverdienen van de 25 procent salarisverhoging die hij het winkelpersoneel in het vooruitzicht had gesteld bij zijn aantreden in april. Hij maakte zich destijds gelijk zeer populair onder het personeel, dat volgens een analyse van de New York Times schromelijk onderbetaald was gezien de fabelachtige winsten die het bedrijf maakt.
De Apple-woordvoering geeft nu toe dat de hele reorganisatie van de Apple Stores 'een fout' was. Wat dit betekent voor de positie van Browett is nog niet duidelijk. Browett was voor zijn aantreden bij Apple 5 jaar lang CEO van Dixons Retail, de Europese keten voor consumentenelektronica.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee