'Millennials willen solliciteren via mobiel'
Als je hier als bedrijf nog niet voldoende op inspeelt, loop je het risico dat je talent misloopt, waarschuwt Gian Zandonà, managing director Monsterboard.
Grondig online onderzoek
Werkzoekenden van nu willen veel meer zien dan alleen een vacature, stelt de directeur van Monsterboard. “Driekwart van de werkzoekenden doet gedegen onderzoek voordat ze solliciteren en meer dan 70% van deze groep besteedt zelfs minimaal een uur aan het zoeken naar informatie voordat ze overgaan tot solliciteren. Zij willen meer te weten komen over een bedrijf, de bedrijfscultuur, de waarden, de visie en de carrièremogelijkheden voordat ze er solliciteren.”
Het is volgens Zandonà voor werkgevers daarom van groot belang dat zij zichzelf online goed presenteren en dat kandidaten meteen kunnen zien wat je als werkgever te bieden hebt. “Je moet meebewegen met de markt waarin mobiel verkeer steeds meer de norm wordt, je werken bij-site optimaliseren voor mobiel en zichtbaar zijn op de platforms die jouw doelgroep dagelijks bezoekt. Zonder gedoe solliciteren via mobiel is belangrijk om ervoor te zorgen dat mensen niet direct weer afhaken.”
Recruitmenttrends in 2017
Naast dat millennials werkgevers dwingen om nog meer van zichzelf online te laten zien, zijn volgens Monsterboard de belangrijkste trends in recruitment voor het aankomende jaar:
- Mobiel solliciteren wordt makkelijker en gangbaarder voor kandidaten en werkgevers
- Employer branding wordt onmisbaar onderdeel van de recruitmentstrategie
- Programmatic advertising verovert de recruitment markt en helpt werkgevers om talent te bereiken waar het zich ook maar bevindt
- De rol van de recruiter verschuift steeds meer naar die van recruitment marketeer
Mobile First
Uit cijfers van Monsterboard blijkt dat 41,5% van het websit verkeer komt van mobiele apparaten. “Gemiddeld checken we 150 keer per dag onze mobiele telefoon, maar tot nu toe blijft het aantal sollicitaties via mobiel nog achter op sollicitaties via desktop of laptop. Werkgevers die kandidaten bereiken daar waar ze hun online leven zich afspeelt en barrières om mobiel te solliciteren wegnemen, gaan het verschil maken”, voorspelt Zandonà.
In het eerste kwartaal van 2017 komt Monsterboard met nieuwe technologie die het solliciteren via mobiel gemakkelijker moet maken voor zowel werkzoekenden als werkgevers.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee