Ook IT-lesstof in perroncolleges Open Universiteit
Deze campagne is bedoeld om het imago en de positie van de Open Universiteit te verbeteren. De aftrap is vandaag op Amsterdam Centraal Station. Daar verzorgt Gjalt-Jorn Peters, verbonden als universitair docent aan de faculteit Psychologie en onderwijswetenschappen, dan elk half uur een live mini-Perroncollege rondom het thema “Drugsgebruik: gezondheid, preventie en gedragsverandering”. Daarna start de eigenlijke videocampagne, waarbij op diverse grote stations in Nederland via video-animaties colleges worden gegeven op digitale schermen.
Doorverwijzing en werving
De Open Universiteit werkt hiervoor samen met Exterion, de exploitant van de digitale schermen op de perrons. De Perroncolleges krijgen een vervolg op de website van de universiteit, die daar verdiepende content biedt aan de bezoeker. "Ook verwijzen we hen daarbij naar de relevante opleidingen die aansluiten op het thema en die we als Open Universiteit aanbieden", verklaart Marco Koolen, manager markt- en studentcommunicatie bij de Open Universiteit.
Hij stelt in het persbericht dat er nog te veel misverstanden bestaan rondom de Open Universiteit. "Vaak denken mensen bij het horen van de naam Open Universiteit aan de Volksuniversiteit. Dat is jammer en vervelend, want de Open Universiteit is een “echte” universiteit. We hebben een hoogwaardig onderwijsaanbod voor wie niet kan of wil studeren aan een andere Nederlandse universiteit."
Onveilig Wi-Fi
"Voor het bachelor-onderwijs heb je geen vooropleidingseisen en ons onderwijs is ingericht op studeren in deeltijd. Ons onderwijsmodel staat daarbij voor persoonlijk en activerend online onderwijs, met veel flexibiliteit voor de student. Je kunt studeren naast je werk of andere bezigheden, vanaf elke plek." Onder het plaatsonafhankelijke aanbod vallen nu ook treinperrons, waar de colleges moeten opboksen tegen internettoegang via openbare Wi-Fi-netwerken die niet altijd zo veilig zijn, zo doceert één van de perroncolleges.
De hele campagne duurt zeven weken en wordt ook aangejaagd via online-kanalen als Facebook, Instagram, LinkedIn en Google Ads. De Open Universiteit zet hierbij in op zowel paid als organisch bereik. "Daarnaast zetten we 'display advertising' in op een relevante reis-app en rondom de verschillende locaties door middel van “geo-targeting."
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee