Technologiebedrijven winnen sterk aan voorkeur
Het onderzoek van Intelligence Group vond plaats onder 10.477 respondenten uit de potentiële Nederlandse beroepsbevolking in 2013. De ranglijst werd net als vorig jaar aangevoerd door Shell, gevolg door de Rabobank. Philips is met de derde plek twee plaatsen gestegen en komt weer dicht tegen de toppositie die zij jaren heeft gehad.
Voor het eerst terugbetaald
Daarnaast zijn ook DSM, Unilever, AkzoNobel, TNO en ASML sterk in voorkeur gestegen. “Bedrijven die zich in de breedste zin bezighouden met technologie, variërend van levensmiddelen, nano tot biotechnologie en chemie, winnen sterk aan voorkeur onder de Nederlandse beroepsbevolking. De aandacht die deze sector krijgt, ziet zij voor het eerst echt terugbetaald in voorkeursposities op de arbeidsmarkt. Een belangrijke opsteker voor het Techniekpact, Brainport en het topsectorenbeleid”, aldus Geert-Jan Waasdorp, directeur Intelligence Group
KPN minder in trek
Naast werkgevers die populairder zijn geworden, zijn er ook een aantal grote werkgeversmerken die in 2013 aan populariteit hebben verloren, zoals ABN AMRO, KPN en PostNL.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee