Overslaan en naar de inhoud gaan

Bibit op zoek naar klanten in VS

Bibit is gespecialiseerd in producten en diensten voor betalingen over Internet. De potentiële klantenkring van Bibit in de VS bestaat zowel uit Internet-bedrijven als traditionele ondernemingen. Bibit streeft naar samenwerking met Amerikaanse partners, zoals bouwers van webwinkels en systeemintegrators.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Het nieuwe kantoor is gevestigd in Los Gatos, een plaatsje in Silicon Valley ten zuiden van San Francisco. Vooralsnog gaat het om een eenmansbedrijf dat als voorpost dient van de Europese activiteiten, vertelt marketing manager Odette Lunter. „Het is niet de bedoeling dat wij de Amerikaanse markt gaan veroveren. Er zijn in de VS al voldoende partijen actief. We richten ons juist op Amerikaanse bedrijven die in Europa willen beginnen met e-business. Europa is voor Amerikaanse bedrijven een behoorlijk mijnenveld. De markt is hier dusdanig complex dat het op eigen kracht moeilijk is de markt te veroveren.” Het in Bunnik gevestigde Bibit Internet Payments, opgericht in 1997, levert een compleet online-betaalsysteem dat 45 gangbare Europese afrekensystemen ondersteunt. Tot die betaalmethoden behoren debet- en creditcards, telebankieren, online-betalingen volgens het SET-protocol en met WAP-telefoons, maar ook offline-betaalsystemen zoals levering onder rembours. Gebruikers kunnen deze betaalservice koppelen aan uiteenlopende vormen van e-business. Bibit claimt in Europa op dit gebied marktleider te zijn. Het voordeel voor bedrijven om met Bibit in zee te gaan is dat ze slechts met één partij te maken hebben voor het afhandelen van financiële transacties via Internet. Het alternatief – alles zelf doen - is volgens Lunter veel omslachtiger: „Als je e-commerce wilt bedrijven, zul je betaalmethoden moeten accepteren. Daarvoor moet je afspraken maken met de uitgevende instantie, zoals banken en creditcard-maatschappijen.” Naast de 45 al beschikbare betaalmethoden heeft Bibit er nog twintig in voorbereiding. Die komen binnen twee tot zes maanden beschikbaar. Lunter: „We houden continu de vinger aan de pols om te volgen welke nieuwe betaalsystemen er bijkomen. We implementeren die vervolgens in ons concept als er voldoende vraag naar is. De laatste toevoeging was E-cash, een digitaal betaalsysteem, in samenwerking met de Deutsche Bank.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in