Overslaan en naar de inhoud gaan

CRM-markt herstelt zich volgend jaar

Ondanks een krimp van 5,4 procent dit jaar zal de Customer Relationship Management-markt tussen 2002 en 2007 jaarlijks met gemiddeld 11,5 procent groeien. De omzet neemt toe van 42,8 miljard dollar dit jaar tot 73,8 miljard dollar in 2007. Dat voorspelt Forrester Research.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Adviseurs en dienstverleners halen dit jaar ongeveer 60 procent van de omzet in CRM. Ook in 2007 zullen zij nog het leeuwendeel van de omzet voor hun rekening nemen, maar hun aandeel zakt wel tot iets meer dan 55 procent. De omzetten in softwarepakketten zal de komende vijf jaar met gemiddeld 11,9 procent per jaar groeien. Met name automatisering van de marketingfunctie (16,2 procent) en van de buitendienst (15,3 procent) zullen veel aandacht krijgen. Ook de verkopen van CRM-suites zullen met gemiddeld 12,8 procent per jaar relatief snel groeien. Ook de investeringen in CRM-infrastructuur groeien sneller dan het gemiddelde van de CRM-markt. Met name integratie van gegevens met andere systemen zal, met een gemiddeld groei van 15,7 procent, veel geld uit de markt trekken. (jwy)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in