Overslaan en naar de inhoud gaan

CRM vaak zonder CRM-systeem

Termen die meerdere keren vallen, zijn bijvoorbeeld: customer experience, customer service, accountmanagement, relatiebeheer en klanttevredenheid. Dat concludeert MarketCap uit een onderzoek onder ruim duizend managers in samenwerking met CRM Association NL, dat ook het onderzoeksrapport distribueert.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Van alle organisaties geeft 36 procent aan CRM-software in gebruik te hebben. Het inzetten van bijvoorbeeld Microsoft Excel of Access wordt in het kader van dit onderzoek niet beschouwd als een CRM-systeem/software. Ruim twee derde gebruikt een traditioneel CRM-pakket’, software die op de eigen locatie is geïnstalleerd; bijna een derde gebruikt CRM-software die online beschikbaar is (cloud computing, SaaS etc).

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in