Overslaan en naar de inhoud gaan

Doubleclick geeft winstwaarschuwing

Doubleclick presenteert een verlies van 60,4 miljoen dollar op een omzet van 114,9 miljoen dollar over het eerste kwartaal van zijn boekjaar. In het verlies is een bijzondere last van 29 miljoen dollar voor herstructurering opgenomen. De resultaten vallen minder slecht uit dan financiële analisten hadden verwacht.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

In de vergelijkbare periode een jaar eerder verloor de leverancier van webadvertenties 18,4 miljoen dollar op een omzet van 110,1 miljoen dollar. De omzetgroei is vooral te danken aan de verkoop van technologie om advertenties op Internet te distribueren. Doubleclick verwacht over heel 2001 een verlies van 18 tot 22 dollarcent per aandeel te lijden. In januari voorzag het Internet-bedrijf nog een winst van 7 tot 9 dollarcent per aandeel over 2001. Ook de verwachte resultaten voor het tweede kwartaal heeft Doubleclick naar beneden bijgesteld. Het online advertentiebureau kampt met een terugloop van opdrachten. (svm) Zie onze eerdere berichtgeving: Ontslagen bij Doubleclick

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in