Doubleclick geeft winstwaarschuwing
Doubleclick presenteert een verlies van 60,4 miljoen dollar op een omzet van 114,9 miljoen dollar over het eerste kwartaal van zijn boekjaar. In het verlies is een bijzondere last van 29 miljoen dollar voor herstructurering opgenomen. De resultaten vallen minder slecht uit dan financiële analisten hadden verwacht.
In de vergelijkbare periode een jaar eerder verloor de leverancier van webadvertenties 18,4 miljoen dollar op een omzet van 110,1 miljoen dollar. De omzetgroei is vooral te danken aan de verkoop van technologie om advertenties op Internet te distribueren. Doubleclick verwacht over heel 2001 een verlies van 18 tot 22 dollarcent per aandeel te lijden. In januari voorzag het Internet-bedrijf nog een winst van 7 tot 9 dollarcent per aandeel over 2001. Ook de verwachte resultaten voor het tweede kwartaal heeft Doubleclick naar beneden bijgesteld. Het online advertentiebureau kampt met een terugloop van opdrachten. (svm) Zie onze eerdere berichtgeving: Ontslagen bij Doubleclick