Overslaan en naar de inhoud gaan

Europees besluit over commerciële e-mail is veel te grof

Vorige week donderdag besloot de Europese Telecomraad dat de mogelijkheden voor bedrijven om aan consumenten reclameboodschappen via e-mail toe te sturen, in de toekomst aanzienlijk worden beperkt. De raad besloot dat zij voortaan alleen het zogenoemde ‘opt in’-regime zou toestaan: een bedrijf mag een consument alleen elektronische reclame toesturen als de ontvanger heeft aangegeven dat te willen, bijvoorbeeld door dat via een website of gewone post te laten weten.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Zomaar een burger een elektronische boodschap toesturen, ook wel ‘spammen’ genoemd, wil de raad voortaan verbieden.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in