Overslaan en naar de inhoud gaan

Foto SNCF verbetert dienstverlening met real-time reis-informatie

De Franse spoorwegmaatschappij SNCF (Société Nationale des Chemins de fer Français) wil de dienstverlening aan haar reizigers verbeteren door op de stationsinformatieborden real-time vertrek en aankomsttijden te melden. Daarvoor maakt men gebruik van SeeBeyond’s ICAN-suite. Sensoren langs het spoor verzamelen hiervoor de gegevens van het treinverkeer en communiceren dit met de juiste treinstations, zo is informatie over vertagingen en onregelmatigheden sneller bij de reizigers bekend.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Niet alleen de treinreizigers zijn er mee gebaat, ook het spoorwegpersoneel kan zo anticiperen op de actuele situatie, zo kan men bepalen welke middelen waar moeten worden ingezet. Na een succesvolle test is het project uitgebreid naar de belangrijke Franse stations. Eind 2005 zullen nog eens 60 stations worden uitgerust met de appilcatie. Met het systeem probeert SNCF de toenemende concurrentie het hoofd te bieden met als doel de kwaliteit van de dienstverlening te verhogen, de efficiëntie te verbeteren en de operationele kosten beter te beheersen. foto: hollandse hoogte/ willem mes

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in