Overslaan en naar de inhoud gaan

Juridische vraagtekens bij sponsored blogging

Wie van zichzelf vindt dat hij wat te zeggen heeft – expert, ervaringsdeskundige of de man in de straat - blogt en commentarieert zich ongans. Nog nooit in de geschiedenis van de media is toegang zo laagdrempelig geweest als tot internet. En: leve de vrijheid van meningsuiting; een klassiek grondrecht dat pas in de wereld van web 2.0 maatschappijbreed tot wasdom is gekomen.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Eigenlijk gaat het niet om het etaleren van kennis of ervaringen, maar staat het geven van meningen en waardeoordelen centraal. De vraag naar de zin ervan – creëert de informatie enige waarde voor de lezer – is lastig te beantwoorden. Het antwoord hangt natuurlijk van het concrete geval af.
Hierbij spelen wel enkele belangrijke factoren een rol, zoals objectiviteit en betrouwbaarheid van de informatievoorziening. En langs deze lijn komen we op de essentie: transparantie. Heeft de auteur het vizier open op gesloten?

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in