Overslaan en naar de inhoud gaan

MMM wordt de reddingsboei voor 3G

Senior consultant Patrick Steemers van de Cap Gemini Ernst& Young Group is stellig in zijn beweringen. Binnen de internationale sector Telecom Media Networks leidde een analyse van hem en collega consultants tot de conclusie, dat Mobile Media Messaging (MMM) de telecombedrijven de kans biedt om verlost te raken van de financiële molensteen die sinds de verwerving van de UMTS-licenties om hun nek hangt. “Het is verstandig voort te borduren op het succes van SMS.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

UMTS biedt tal van mogelijkheden om die dienst interessanter te maken. Het snel kunnen meesturen van foto’s bijvoorbeeld. De functionaliteit van ‘messaging’ moet worden uitgebouwd. Zo’n dienst heeft de mogelijkheid bij hele grote groepen mensen, vooral jongeren, populair te worden. Dan kun je de kritische massa bereiken die je nodig hebt om voldoende omzet te genereren. Dan kan de prijs ten opzichte van het huidige SMS-en ook omlaag, want dat is natuurlijk veel te duur”, aldus Steemers.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in