Overslaan en naar de inhoud gaan

Ook marktanalisten hebben het moeilijk

Ooit overvoerden ze de markt met hun voorspellingen: bedrijven als Forrester Research, Giga Information Group, IDC en Yankee Group. Ze volgden de ontwikkelingen in de ICT­sector op de voet, maar zijn hun eigen markt kennelijk even vergeten. Die vertoonde in 2001 een groei van 1,5 procent tegen 32 procent in 2000. In 2002 moet helemaal geen groei meer zijn gerealiseerd, beweert Outsell, een Californisch bedrijf dat de analistenmarkt volgt.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

"Deze bureaus hebben iets te hard geloofd in hun eigen optimistische voorspellingen", zegt Louise Garnett van Outsell Inc.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in