Overslaan en naar de inhoud gaan

OPINIE: Liever geen verplichte storingscompensatie

De roep om een regeling volgt op forse storingen waarvoor consumenten niet of nauwelijks werden gecompenseerd. Zo presteerde Vodafone het vorig jaar om consumenten die na een brand in een van de schakelpunten een week lang geen of slechte dekking hadden daarvoor te 'compenseren' met enkele dagen gratis bellen en sms'en, bovenop op hun in de meeste gevallen waarschijnlijk toch al toereikende saldo.
Carriere
Shutterstock
Shutterstock

Dat providers consumenten op zo'n manier kunnen afschepen heeft natuurlijk alles te maken met de belabberde algemene voorwaarden, in de wetenschap dat deze bij de concurrent waarschijnlijk ongeveer even beroerd zullen zijn. Ook dat is een vorm van 'marktwerking'.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in