Webservices: een trektocht in de bergen
De reacties die het artikel ‘Webservices: het paard van Troje?’ (Automatisering Gids 27 februari) heeft losgemaakt, is exact wat wij hadden gehoopt. Het was zeker niet de bedoeling om webservices als iets negatiefs af te spiegelen, het artikel was bedoeld om het bewustwordingsproces op gang te brengen en zo het begrip voor de valkuilen die de hype rond webservices met zich meebrengt, naar een meer realistisch niveau te tillen.
![Carriere](https://static.agconnect.nl/a0d8ffec-746d-58de-b5bf-d4dcf4916c0b/article/42/fc/42fc7d54-cffe-46f0-af07-b5fd268d11a2/opening_image/opening_image_hero/carriere.jpg)
Shutterstock
Shutterstock
De teneur in de reacties is dat het gebruiken van webservices inderdaad niet zonder problemen is, maar dat het geschetste probleem van ‘restinconsistentie’ niet iets nieuws en specifiek voor webservices is. Wat een juiste constatering is. Maar verblind door de mogelijkheden van webservices worden dit soort abc-tjes wel snel over het hoofd gezien.